Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
წინა საუკუნეთაგადმოწერანახვა
წმიდაო ღმერთოგადმოწერანახვა
უფალო ღაღად ვყავ შენდამიგადმოწერანახვა
რომელნი ქერუბინთაგადმოწერანახვა
შენ გიგალობთგადმოწერანახვა
შენ ხარ ვენახიგადმოწერანახვა
შობამან შენმანგადმოწერანახვა
მგალობელნი შენნიგადმოწერანახვა
მოვედით თაყვანის ვსცეთგადმოწერანახვა
ღვთისმშობელო ქალწულოგადმოწერანახვა
ღირს არსიგადმოწერანახვა
აღდგომა ქრისტესიგადმოწერანახვა
აქებდით სახელსა უფლისასაგადმოწერანახვა
აკურთხევს სული ჩემიგადმოწერანახვა
აწ განუტევეგადმოწერანახვა
ბრწყინვალე იგიგადმოწერანახვა
და ვითარცა მეუფისაგადმოწერანახვა
დიდება მაღალიანიგადმოწერანახვა
დიდება მაღალთა შინაგადმოწერანახვა
ადიდებს სული ჩემი უფალსაგადმოწერანახვა
 
შემთხვევითები აფხაზურები - საქორწილო ცეკვა, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - ჩვენ მშვიდობა , მზეთამზე - ბახტრიონიდან გიცქერდი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - დ.პატარავას კილო) - ესაია მხიარულ იყავ, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - მთიბლური, ერთი შედევრი - ვაჟა გოგოლაძის გუნდი, მარო თარხნიშვილის გუნდი - ძმაო რა სჯობდა ძმობასა, მზეთამზე - ჟუჟუნა, ძმები ერქომაიშვილები - ფერხული, სახიობა - უფალო ღაღადვყავ, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - ყოველთა და ყოვლისათვის, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - უფალო ღაღად-ვყავ (ხ.), ვარლამ სმონიშვილი - ხასანბეგურა, რუსთავი - წმინდაო ღმერთო, კერია - ქალაქური პოპური, ლაშარი - ურმული, ანანია ერქომაიშვილი - მაღლიდან გადმომდგარიყო, მთიები - თირნი ჰორირამა, თამარ მამალაძის კოლექცია - ბანით ტირილი, ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - დიდებათა, ერთი შედევრი - ანსამბლი ელესა, სამუელ ჩავლეიშვილი - ღიღინი, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ჯვარი წინასა, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ხუთშაბათ დაღამებასა, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - დაღაცათუ ნებსით თვისით, თამარ მამალაძის კოლექცია - საწნახლის მუშური, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი - ჭონა, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - მასპინძელსა მხიარულსა, ბასიანი - იმერული მგზავრული, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ნანა , ქართული ხალხური მუსიკა (სვანეთი) - სადამი , ივეტგრიმოს ექსპედიცია - მერცხალო მშვენიერო, არტემ ერქომაიშვილი - შავი შაშვი, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - მრავალჟამიერ , ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - მოვედით თაყვანის ვსცეთ, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - მხოლოდ შობილი (ხ.), ჯოკია მეშველიანის გუნდი - ლაჟღვაში, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - ვარადა, ფაზისი - ოდოია, მთიები - განდაგანა, ვარლამ სმონიშვილი - მარტო ვზივარ, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - აღდგომის ანტიფონები, ბასიანი - ბურთის გამარჯვება, ერთი შედევრი - სახელმწიფო ანსამბლი, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - ქალის სიმღერა, მთიები - ხასანბეგურა, იალონი - შეძრწუნდეს დაბადებული, რიჰო - ლაშგარი,
ქართლი, მთიულეთი, ლეჩხუმი, იმერეთი, აჭარა, სვანეთი, გურია, ფშავ-ხევსურეთი, სამეგრელო, მესხეთ-ჯავახეთი, ქალაქური, კახეთი, აფხაზეთი, თიანეთი, რაჭა, თუშეთი, ლაზეთი, შავშეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI