Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა)



 ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

ჩანაწერები არ არის.
 
შემთხვევითები შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - გველეთურა, კოლხეთი - სატრფიალო, ჯიღაურის გუნდი - საცეკვაო, რუსთავი - ზამთარი, თუთარჩელა - ჯილველო, ოდილა - სუფრული, მარო თარხნიშვილის გუნდი - ატენის ღვინოვ ნაქებო, ქართული ხმები - მრავალჟამიერი, ლანჩხუთის კრება 1931 წ. - პატარა საყვარელო, მთიები - ხასანბეგურა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ჯვარის წინასა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - მაღლით გარდამოხედ მაცხოვარ (კ.), ლაზარე - არაწი, პოლიკარპე ხუბულავა - გევშვათ ღვინით, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - კალოს ხელხვავი, ჯიღაურის გუნდი - მაყრული, ვარლამ სმონიშვილი - ინდი-მინდი, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - კრიალესო, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - ჩოჩხათურა , ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (ქართლ-კახური - კარბელაანთ კილო) - წინა საუკუნეთა, ვანო მჭედლიშვილის ანსამბლი - სახუმარო, თამარ მამალაძის კოლექცია - მაყრული 3, აიდიო - მერისული, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - ღირს არსი (სამღვდელთმთავრო) (ქ.), სახიობა - განათლდი განათლდი, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ხასანბეგურა, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - ნანინა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - ნათელო მხიარულო (კ.), არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - ნათლისღების IX ძლისპირის ჩასართავი, რიჰო - ვიცბილ-მაცბილ, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - დილა, ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - კუჩხი ბედინერი, შავნაბადა - გერგილ, ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - მრავალჟამიერ , ქართული ხალხური მუსიკა (სამეგრელო) - მიყვარხარ, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ბრევალო, ოდილა - მაყრული II, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - ა. ერქომაიშვილის კილო) - ქრისტეს შობას ვადიდებდეთ, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - ადილა, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - აბა ვთქვათ, დედას ლევანა - ჩაკრულო, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - ცა ფირუზ, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (გელათის სკოლა) - აწ განუტევე მონა შენი (კ.), თუთარჩელა - ხორონი, ავქსენტი მეგრელიძე - დიდოუ ნანა, მეგრული სიმღერები - ჭიჭე ტურა, კერია - ქალაქური პოპური, აღმოსავლეთ საქართველოს მთიანეთი (ქალები) - თუშური მგზავრული, შემოქმედი - სესია,
მთიულეთი, თიანეთი, აფხაზეთი, რაჭა, ქალაქური, აჭარა, ქართლი, მესხეთ-ჯავახეთი, კახეთი, ფშავ-ხევსურეთი, შავშეთი, ლეჩხუმი, იმერეთი, სამეგრელო, ხევი, ლაზეთი, სვანეთი, გურია,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI