Georgian Folklore
Georgian Folklore
მენიუ
ანსამბლები
ინდივიდუალური
კუთხეები
ძველი ჩანაწერები
პოეზია
სხვადასხვა
ჟურნალი
ფორუმი
გალერეა
ჩვენი საიტი
კონტაქტი
ჩვენ შესახებ
კოლეგები
JOIN US
ბმულები
  komisia corp
 

ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (შემოქმედი - ა. ერქომაიშვილის კილო)



ქართული ხალხური სიმღერის სიყვარული იყო მთავარი მიზეზი 1987 წელს თბილისის სახელმწიფო კონსერვატორიის სტუდენტთა ერთი ჯგუფის გაერთიანებისა, რომლის მიზანსაც ხალხური მუსიკალური კულტურის საყოველთაოდ აღიარებულ შედევრებთან ერთად, ნაკლებად ცნობილი და დავიწყებული სიმღერების შესწავლა წარმოადგენდა. მალხაზ ერქვანიძე, დავით ზათიაშვილი, გურამ გაგოშიძე, რეზო კიკნაძე, დავით შუღლიაშვილი - ამ ხუთეულით დაიწყო ჯგუფმა არსებობა, რომელსაც სულ მალე კიდევ სამი წევრი შემოუერთდა: განათლებით მათემატიკოსი და პროგრამისტი, ზაალ წერეთელი და კონსერვატორიის სტუდენტები: თემურ იმნაძე და ალექსანდრე ხახიშვილი. 

სიმღერების შესწავლის პარალელურად, ჯგუფში სულ მალე გაჩნდა სურვილი და ინტერესი ძველი, დავიწყებული, ტრადიციული, მრავალხმიანი ქართული საეკლესიო გალობის შესწავლისა, რისი შესაძლებლობაც კონსერვატორიის ფოლკლორის კათედრაზე არსებული, XIX საუკუნის ბოლოს გამოცემული ქართული გალობის რამდენიმე სანოტო კრებულის გაცნობით მიეცათ. სწორედ ამ კრებულებიდან შეისწავლა სტუდენტთა ამ (ჯერ კიდევ სახელდაურქმეველმა) ჯგუფმა სააღდგომო საგალობლები. მალე მათ მიეცათ საშუალება, რომ ტაძარში, ღვთისმსახურებაზე ეგალობათ ისინი: 1988 წლის 10 აპრილს (ძვ. სტ. 28 მარტს) პასექის დღესასწაულზე გუნდი ამისთვის სპეციალურად ჩავიდაბეთანიის მონასტერში. ღვთისმსახუ- რებაში მათი დებიუტის მიუხედავად, ტაძარში საოცარი განწყობა სუფევდა. ყველა მონუსხული იყო რაღაც ყურისთვის უცხო, მაგრამ გულისთვის ახლობელი, წინაპართაგან დანატოვარი, ღვთის სადიდებული ჰანგებით. ის აღდგომის დღე შეიძლება ჩაითვალოს საუკუნე- მივიწყებული ქართული ტრადიციული საეკლესიო გალობის ქართულ ღვთისმსახურებაში დაბრუნების დასაწყისად. 

  აღდგომის დღესასწაულიდან ერთ კვირაში ახლგაზრდათა რვაკაციან ჯგუფს თავისთან იწვევს უწმიდესი და უნეტარესი, სრულიად საქართველოსკათალიკოს-პატრიარქი ილია II. პირველი საგალობელი, რომელიც მწყემსმთავრის წინაშე შესრულდა შემოქმედის სკოლის "ქრისტე აღსდგა" გახლდათ. სულთმოფენობა ახლოვდებოდა. სადღესასწაულოდ იგეგმებოდა თბილისის უძველესი ანჩისხატის ტაძრის ხელახალი კურთხევა და ამოქმედება. სწორედ ამ შეხვედრაზე გადაწყდა:ანჩისხატის ტაძრის მგალობლებად ეს ახალგაზრდა ჯგუფი უნდა დადგენილიყო.მას აქეთ ამ ჯგუფს ანჩისხატის გუნდის ან ანჩისხატელების სახელით იხსენიებენ. 

  საბჭოთა ათეისტური ცენზურის გამო, თაობათა მიერ ყურადღების მიღმა დარჩენილი, უძველესი ტრადიციის მატარებელი, ათასობით საგალობლის სანოტო ხელნაწერების შესწავლით იწყება ქართული საეკლესიო გალობის აღდგენა-აღორძინების საქმე, რისი მოთავე სწორედ ანჩისხატის გუნდია. ეს ინიციატივა პირველ ნაბიჯზევე მხარდაჭრილი იყო როგორც საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის მიერ, ისე თვით ახლადამოქმედებული ანჩისხატის ტაძრის სამღვდელოების მხრივ, რამაც დიდად განაპირობა ამ წამოწყების წარმატება. 

  არცთუ დიდ დროში, გუნდმა, და რაც მთავრია, თვით ძველმა, ყურისთვის უცხო და დავიწყებულმა ქართულმა გალობამ მრევლში დიდი სიყვარული და პოპულარობა მოიპოვა. ეს, ერთის მხრივ, გუნდის არაერთი მიმდევრის გამოჩენაში, ხოლო, მეორეს მხრივ, მისი ახალი წევრებით შევსება-გამდიდრებაშიც გამოიხატა. მათ შორის იყვნენ ქართულ სიმღერა გალობაში შეყვარებული სხვადასხვა პროფესიის ახალგაზრდები: ვასილ ცეცხლაძე (მუსიკოსი), მამუკა კიკნაძე (არქიტექტორი), გრიგოლ ბულია (სასულიერო სემინარიის სტუდენტი). ტრადიციულმა ქართულმა გალობამ მთელს საქართველოში დაიწყო გავრცელება, რასაც ანჩისხატის გუნდის სხვადასხვა კუთხეში პერიოდულმა ჩასვლებმაც შეუწყო ხელი. ამ დროისათვის ანჩისხატის გუნდმა გამოსცა პირველი გრამფირფიტა სახელწოდებით "აღდგომასა შენსა” (1991) რომელშიც ქართული გალობის სხვადასხვა სკოლის სააღდგომო საგალობლებია ჩაწერილი. 

  ანჩისხატის გუნდის მიერ ხალხური სიმღერის შესწავლისას დიდი ყურადღება ეთმობა მისი შესრულების ტრადიციული მანერის, ბგერწყობისა და ინტონირების ავთენტურობის დაცვას. სწორედ ეს ფაქტორი გამოარჩევს ანჩისხატელების ნამღერს სხვა გუნდების საშემსრულებლო სტილისგან. უნდა ითქვას, რომ ამ თვალსაზრისით, გარკვეული მაგალითი ანჩისხატის გუნდისთვის უკვე არსებობდა, ედიშერ გარაყანიძის ანსამბლ "მთიების" სახით, რომელიც ხალხური სიმღერის ავთენტურ, სოფლურ მანერაში მღერის სცენაზე დამკვიდრების მოთავეა. ეს უდავოდ ბიძგის მიმცემი ფაქტორი იყო ანჩისხატელებისთვის. ამავე დროს, შეიძლება ითქვას, რომ ამ გზაზე ანჩისხატის გუნდმა მეტად მნიშვნელოვანი ფუნქცია შეასრულა მრავალი ახალი ანსამბლის ჩამოყალიბებასა და მათი საშემსრულებლო მანერის განსაზღვრაში.

სრული ინფორმაცია ანსამბლზე იხილეთ მათსავე ვებ გვერდზე


Add share!

სიმღერასათადარიგო ლინკიტექსტი
ანგელოზი ღაღადებსგადმოწერანახვა
აწ განუტევე მონა შენიგადმოწერანახვა
დაღაცათუ ნებსით თვისითგადმოწერანახვა
დიდება შენდა ქრისტე ღმერთოგადმოწერანახვა
განათლდი განათლდიგადმოწერანახვა
ღმერთო მოხედენგადმოწერანახვა
ღირს არსიგადმოწერანახვა
ღირსად გაბრიელგადმოწერანახვა
ღმერთი უფალი (ბზობის)გადმოწერანახვა
ქალწული დღეს არსებადგადმოწერანახვა
ქრისტე აღსდგაგადმოწერანახვა
ქრისტეს შობას ვადიდებდეთგადმოწერანახვა
კვერთხი იესეს ძირისაგანგადმოწერანახვა
მამაო ჩვენოგადმოწერანახვა
მოვედით და ვსვათგადმოწერანახვა
მრწამსიგადმოწერანახვა
მთასა ზედაგადმოწერანახვა
ნათელი ნათლისაგან მოვლინებულიგადმოწერანახვა
რაჟამს იორდანესგადმოწერანახვა
რაჟამს შთახედ საფლავადგადმოწერანახვა
შენ გიგალობთგადმოწერანახვა
შობა შენი უხრწნელ არსგადმოწერანახვა
შობამან შენმანგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანაგადმოწერანახვა
სიყვარულმან მოგვიყვანა 2გადმოწერანახვა
ტყვეთა განმანთავისუფლებელოგადმოწერანახვა
ცანი ყოვლად ღირსებითგადმოწერანახვა
წინამორბედისა დიდებულისაგადმოწერანახვა
ცისკარსა მსთუადგადმოწერანახვა
უფალო ღაღადვყავ შენდამიგადმოწერანახვა
უფალო მოგვივლინე ნათელიგადმოწერანახვა
უფალო რომელმანგადმოწერანახვა
უფალო რომელმან 2გადმოწერანახვა
ზეცისა მხედრობათაგადმოწერანახვა
ზეცით გამოჩინებულისაგადმოწერანახვა
 
შემთხვევითები შავნაბადა - მთიულური 2, შავნაბადა - ურმული, თამარ მამალაძის კოლექცია - ბერიკაცი ვარ, ბერლინი 1916 წ - მწვანესა და უქუდოსა, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ჯგრაგ 2, ქართული ხმები - 4 ნანა, აფხაზეთის სახელმწიფო ანსამბლი - ლაშქრული, დები იშხნელები - სულიკო, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - კურთხეულ არს მომავალი, სამების გუნდი - შთახედ შენ, მთიები - ჩემო ნათლიდედაო, მეგრული სიმღერები - ვახტანგური, ბორჯომის ფოლკლორული სიმპოზიუმი - კახური ალილო, ფაზისი - იავნანა, შემოქმედი - ჭონა, ივეტგრიმოს ექსპედიცია - აღდგომასა შენსა, ერთი შედევრი - ვასილ მახარაძის გუნდი, მთიები - ჯვარი წინასა, ჯოკია მეშველიანის გუნდი - საფერხულო, ოდილა - წმინდაო ღმერთო, ანჩისხატის ტაძრის გუნდი (სიმღერები) - იალონზე, ჯიღაურის გუნდი - გრძელი კახური მრავალჟამიერი, მზეთამზე - სატრფიალო გარმონით, თამარ მამალაძის კოლექცია - მუშური 2, ქართული ხალხური მუსიკა (იმერეთი) - მაყრული , ქართული ხალხური მუსიკა (გურია) - სატრფიალო, აფხაზურები - შარათინი 3, თუთარჩელა - კახური ალილო, მზეთამზე - შრუშანა, აფხაზურები - ოზბაკ, სათანაო - ქართლური მაყრული, არტემ ერქომაიშვილის საგალობლები - უფალო მოგვივლინე, იამბიკო - კახური მრავალჟამიერი, ვლადიმერ ბერძენიშვილი - მადლობელი , იამბიკო - ჩარი რამა, შავნაბადა - მრავალჟამიერ, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ხევსურული საცეკვაო, სახიობა - განადიდე შენ ქრისტე, თუთარჩელა - კოჩარი, ოქროს საწმისი - მწყემსური, დედას ლევანა - ზღვათა ღელვითა, ფაზისი - ხრეითული ნადური, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - იავნანა, ნანინა - ოქრომჭედელო, ილია ზაქაიძე - საქართველო, მზეთამზე - ხერტლის ნადური, აფშილავები - მგზავრული, შალვა ასლანიშვილია კოლექცია - ფერხისა 2, თუთარჩელა - ელე მელე ქისმეტი,
გურია, აჭარა, ქართლი, სვანეთი, ქალაქური, მთიულეთი, აფხაზეთი, ფშავ-ხევსურეთი, მესხეთ-ჯავახეთი, რაჭა, ლაზეთი, თუშეთი, შავშეთი, ლეჩხუმი, სამეგრელო, კახეთი, ხევი, იმერეთი,
ფოლკ-აფიშა
აფიშა ცარიელია
ძებნა



მოძებნე მხოლოდ:

მეზობლები
სუბარუს კლუბი
VINOGE.COM
მთვლელები
Created In Georgia, Tbilisi, 2006-2009 © GEORGIAN FOLKLORE მთავარი | ფორუმი | გალერეა Powered By GIORGI BERIKELASHVILI